ФІДБЕКИ від слухача Кіровоградської МАН - Нікіти Курлова, учасника Міжнародної літньої школи з музейної педагогіки!



З 20 по 24 червня 2022 року Національною академією педагогічних наук України, Національним центром «Мала академія наук України», Комунальним позашкільним навчальним закладом «Київська Мала академія наук учнівської молоді» та Національною спілкою краєзнавців України була проведена Перша Міжнародна літня школа з музейної педагогіки, у якій мав честь узяти участь і я.
Мотивацією до участі став минулорічний обласний конкурс «Інсайти сьогодення від юних дослідників Кіровоградщини», зокрема секція «Педагогіка». Спілкування під час конкурсу з науковцями, методистами і вихованцями Кіровоградської малої академії наук спонукало розширити коло знайомств і почути виступи цікавих особистостей - науковців.
П’ятиденне навчання показало, що інноваційні технології відкривають нові можливості, а музейна педагогіка і є інновацією, бо ми, учасники Школи, брали активну участь у пізнавальних майстер-класах, цікавих тренінгах із музейної педагогіки, інтелектуальних дискусіях із відомими науковцями, педагогами, музейниками, віртуально мандрували чудовими музеями України та за її межами.
Уже під час відкриття відчувалася атмосферність, зв'язок минулого з майбутнім, про що свідчили теми виступів, вебінарів, тренінгів науковців: «Музей – місце зустрічі минулого з майбутнім», «Основи Музейної педагогіки», «Освітні проєкти Педагогічного музею України», «Педагогічна мапа України», «Літературно-меморіальний будинок-музей Тараса Шевченка: збережений простір Великого Кобзаря», «За лаштунками Національного художнього музею України».
Докторка історичних наук Маньковська Руслана Вікторівна заінтригувала науковим теоретичним матеріалом, історичними та статистичними даними. Цікавою була інформація про кількість, види і функції музеїв та їх філіалів, про одинадцятимільйонний фонд в українських музеях, не рахуючи громадські, приватні і шкільні музеї.
Онлайн-подорож до Національного заповідника «Софія Київська» із кандидаткою історичних наук, провідною науковою співробітницею науко-дослідного відділу «Інституту «Свята Софія»» Національного заповідника Стромилюк Любов’ю Василівною пройшла дуже пізнавально, адже спікер зорієнтувала присутніх не лише на особливостях історичної споруди, а й на особистостях, які творили і творять історію. Як відомо, без минулого немає майбутнього. Хто не знає свого минулого, той не вартий і майбутнього.
Міхно Олександр Петрович – директор Педагогічного музею України, доктор педагогічних наук презентував «Освітні онлайн-проєкти Педагогічного музею України» та розповів учасникам про електронний інформаційний ресурс «Музейна педагогіка», який спонукає створити віртуальний шкільний музей і в нашому закладі - КЗ «Первозванівське НВО» та залучити до співпраці випускників школи.
Завдяки онлайн-зустрічам із цікавими людьми учасники Літньої школи дізнатися, як влаштовані музеї України та світу. Крім цього, анкетування – соціологічне дослідження від випускниці секції «Педагогіка» Київської МАН 2014 року Нестерчук Юлії допомогло оцінити власні знання та рівень обізнаності з музейної педагогіки.
Виконання творчих домашніх завдань дозволило самостійно попрацювати з різними джерелами інформації, розширити свій кругозір у галузі музеєзнавства, детальніше познайомитися і описати творчість та життєвий шлях видатних українців, педагогів, історичні місця свого краю, про які має знати не лише Україна, а й увесь світ.
Зокрема, відповідальним було завдання обрати історико-культурну пам’ятку для розміщення в експозиції онлайн-музею, враховуючи її основні критерії: зовнішні ознаки – автентичність і збереженість, внутрішні – соціокультурне та історичне значення, безпосередньо пов’язану з історичними подіями, життям і діяльністю видатних особистостей. Я зупинився на Кропивницькому академічному обласному українському музично-драматичному театрі імені М. Л. Кропивницького - перлині нашого міста. Вважаю цей архітектурний шедевр справжнім символом мистецтва! На фронтоні височіють фігури трьох муз – Мельпомени, Талії та Терпсихори, що є для сучасних кропивничан символічним, бо ми вже стали столицею танцю, а страшні події, які розпочалися 2014 року, започаткували нову традицію: на площі перед театром проводять в останню путь Героїв, які загинули, захищаючи Україну від російських загарбників.
Запропонувати ім’я видатного педагога для перейменування вулиці у нашому місті – ще одне завдання, яке вимагало глибокого усвідомлення, більш детального ознайомлення з постатями педагогів України та зарубіжжя і критичного аналізу. Мій вибір - Василь Сухомлинський. У нашому місті Кропивницькому на честь видатного педагога-земляка названо інститут післядипломної педагогічної освіти, тому логічно було б, на мій погляд, вулицю, де розміщена будівля інституту, перейменувати і назвати саме вулицею Сухомлинського. Особистість педагога є знаковою для нашого краю, як і для області в цілому.
В останній день роботи школи ми презентували власний створений проєкт онлайн-музею та отримали Сертифікат учасника Першої Міжнародної літньої школи з музейної педагогіки як приємний бонус до здобутих знань та отриманих вражень.
Таким чином, участь у Міжнародній літній школі дала можливість долучитися до освітньо-пізнавального музейного простору України та світу, допомогла розвинути в собі навички самостійної роботи з різноманітними джерелами, вміння висловити власну думку на основі здобутих під час навчання знань. Крім цього, це чудова нагода безбар’єрного доступу до наукових здобутків національного та світового рівнів, забезпечення спілкування з науковцями різних областей науки та джерело для пошуку і втілення своїх власних ідей.


Коментарі